Про порядок нарахування і сплату місцевих зборів на території м. Алупка в 2011 роціУКРАЇНА АВТОНОМНА РЕСПУБЛІКА КРИМ
АЛУПКІНСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія VI скликання
РІШЕННЯ
31.01.2011р. № 19 м. Алупка
Про порядок нарахування і сплату місцевих зборів на території м. Алупка в 2011 році Керуючись п. 24 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 року, Бюджетним кодексом України № 2456-VI від 08.07.2010 року, Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 року, Законом України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», Алупкінська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Встановити з 01 січня 2011 року на території м. Алупки наступні види місцевих зборів:
- збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності;
- збір за місця для паркування транспортних засобів;
- туристичний збір.
2. Затвердити «Положення про нарахування і сплату місцевих зборів на території м. Алупка в 2011 році» згідно з додатком № 1.
3. Контроль за сплатою місцевих зборів та подання податкової звітності здійснюється в Державній податковій інспекції м. Ялта.
4. Доручити заступникам міського голови узяти під особистий контроль роботу по виконанню планових показників надходження місцевих зборів на території м. Алупка підрозділами і службами, які входять в сферу їх компетенції та розробити подання про перегляд ставок збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності на 2012 рік.
5. Опублікувати дане рішення в засобах масової інформації.
6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію із питань планування, бюджету і фінансів (голова Ткачук І.В.).
Алупкінський міський голова В. Толстоног
Додаток №1
до рішення VI сесії
Алупкінської міської ради VI скликання
№ 19 від 31.01. 2011 року
Порядок нарахування та сплати
місцевих зборів на території м. Алупка в 2011 році
I. Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності 1. Платниками збору є суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому цією статтею порядку торгові патенти та провадять такі види підприємницької діяльності на території м. Алупка:
а) торговельна діяльність у пунктах продажу товарів;
б) діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України;
в) торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти;
г) діяльність у сфері розваг (крім проведення державних грошових лотерей).
2. Не є платниками збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг такі суб’єкти господарювання:
а) аптеки, що перебувають у державній та комунальній власності;
б) розташовані у селах, селищах і містах районного значення підприємства та організації споживчої кооперації та торгово-виробничі державні підприємства робітничого постачання;
в) фізичні особи підприємці, які провадять торговельну діяльність у межах ринків усіх форм власності;
г) фізичні особи підприємці, які здійснюють продаж вирощених в особистому підсобному господарстві, на присадибній, дачній, садовій і городній ділянках продукції рослинництва і тваринництва, свійської худоби та птиці (як у живому вигляді, так і продукції забою в сирому вигляді та у вигляді первинної переробки), продукції власного бджільництва;
д) фізичні особи підприємці, які сплачують державне мито за нотаріальне посвідчення договорів про відчуження власного майна, якщо товари кожної окремої категорії відчужуються не частіше одного разу на календарний рік;
е) суб’єкти господарювання, утворені громадськими організаціями інвалідів, які мають податкові пільги згідно із законодавством та здійснюють торгівлю виключно продовольчими товарами вітчизняного виробництва та продукцією, виготовленою на підприємствах «Українське товариство сліпих», «Українське товариство глухих», а також фізичними особами інвалідами, зареєстрованими відповідно до закону як підприємці.
є) суб’єкти господарювання, які провадять торговельну діяльність виключно з використанням таких видів товарів вітчизняного виробництва: хліб і хлібобулочні вироби; борошно пшеничне та житнє; сіль, цукор, олія соняшникова і кукурудзяна; молоко і молочна продукція, крім молока і вершків згущених із домішками і без них; продукти дитячого харчування; безалкогольні напої; морозиво; яловичина та свинина; свійська птиця; яйця; риба; ягоди і фрукти; мед та інші продукти бджільництва, бджолоінвентар і засоби захисту бджіл; картопля і плодоовочева продукція; комбікорм для продажу населенню;
ж) суб’єкти господарювання, що реалізують продукцію власного виробництва фізичним особам, які перебувають з ними у трудових відносинах, через пункти продажу товарів, вбудовані у виробничі або адміністративні приміщення, що належать такому суб’єкту;
з) суб’єкти господарювання, які провадять діяльність із закупівлі у населення продукції (заготівельна діяльність), якщо подальша реалізація такої продукції відбувається за розрахунками у безготівковій формі (пункти приймання склотари, макулатури, відходів паперових, картонних і ганчіркових; заготівля сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки);
і) підприємства, установи та організації, які провадять діяльність у торговельно-виробничій сфері (ресторанне господарство), у тому числі навчальних закладах, із обслуговування виключно працівників таких підприємств, установ та організацій, а також учнів і студентів у навчальних закладах.
Не є платниками збору за провадження діяльності у сфері розваг суб’єкти господарювання, які провадять комп’ютерні та відеоігри.
3. Ставка збору за провадження торговельної діяльності та діяльності з надання платних послуг встановлюється Алупкінською міською радою (далі у цьому пункті - органом місцевого самоврядування) з розрахунку на календарний місяць у
відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня календарного року.
4. Ставка збору за провадження торговельної діяльності (крім провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом із застосуванням пістолетних паливно-роздавальних колонок на стаціонарних, малогабаритних і пересувних автозаправних станціях, заправних пунктах) та діяльності з надання платних послуг встановлюється в таких межах:
а) на території Алупкінської міської ради 0,4 розміру мінімальної заробітної плати.
5. Ставка збору за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом на стаціонарних, малогабаритних і пересувних автозаправних станціях, заправних пунктах встановлюється 0,4 розміру мінімальної заробітної плати.
5.1. Ставка збору за здійснення торгівлі валютними цінностями на календарний місяць становить 1,2 розміру мінімальної заробітної плати.
5.2. Ставка збору за здійснення діяльності у сфері розваг на квартал становить:
для використання грального автомата (грального автомата «кран-машина», грального автомата, на якому проводяться дитячі ігри, іншого грального автомата, призначеного для проведення платних розважальних ігор) розмір мінімальної заробітної плати;
для використання гральних жолобів (доріжок) кегельбана, боулінга, що вводяться в дію за допомогою жетона, монети або без них, розмір мінімальної заробітної плати, збільшений у 2 рази, за кожний гральний жолоб (доріжку);
для використання столів для більярда, що вводяться в дію за допомогою жетона, монети або без них, крім столів для більярда, що використовуються для спортивних аматорських змагань, розмір мінімальної заробітної плати за кожний стіл для більярда;
для проведення інших оплатних розважальних ігор розмір мінімальної заробітної плати за кожне окреме гральне місце.
6. Ставка збору за провадження торговельної діяльності із придбанням пільгового торгового патенту встановлюється в розмірі 0,05 розміру мінімальної заробітної плати щорічно.
7. Ставка збору за провадження торговельної діяльності із придбанням короткотермінового торгового патенту за один день становить 0,02 розміру мінімальної заробітної плати.
8. Види діяльності, які провадяться з придбанням пільгового торгового патенту
8.1. З придбанням пільгового торгового патенту провадиться торговельна діяльність виключно з використанням таких товарів (незалежно від країни їх походження):
а) товари повсякденного вжитку, продукти харчування, вироби медичного призначення для індивідуального користування, технічні та інші засоби реабілітації через торговельні установи, утворені з цією метою громадськими організаціями інвалідів;
б) товарів військової атрибутики та повсякденного вжитку для військовослужбовців на території військових частин і військових навчальних закладів;
в) насіння та посадкового матеріалу овочевих, баштанних, кормових та квіткових культур, кормових коренеплодів та картоплі;
г) сірників;
ґ) термометрів та індивідуальних діагностичних приладів.
8.2. З придбанням пільгового торгового патенту провадиться торговельна діяльність виключно з використанням таких товарів вітчизняного виробництва:
а) поштові марки, листівки, вітальні листівки і конверти непогашені, ящики, коробки, мішки, сумки та інша тара, виготовлена з дерева, паперу та картону, яка використовується для поштових відправлень підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту та зв’язку, і фурнітура до них;
б) товари народних промислів, крім антикварних та тих, що становлять культурну цінність згідно з переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури;
в) готові лікарські засоби (лікарські препарати, ліки, медикаменти, предмети догляду, перев’язувальні матеріали та інше медичне приладдя), вітаміни для населення, тампони, інші види санітарно-гігієнічних виробів із целюлози або її замінників, ветеринарні препарати, вироби медичного призначення для індивідуального користування інвалідами, технічні та інші засоби реабілітації інвалідів;
г) зубні паста та порошки, косметичні серветки, дитячі пелюшки, папір туалетний, мило господарське;
ґ) вугілля, вугільні брикети, паливо пічне побутове, гаc освітлювальний, торф паливний кусковий, торф’яні брикети і дрова для продажу населенню, газ скраплений у балонах, що реалізується населенню за місцем проживання для використання у житлових та/або нежитлових приміщеннях;
д) проїзні квитки;
е) зошити.
8.3. З придбанням пільгового торгового патенту провадиться торговельна діяльність виключно з використанням періодичних видань друкованих засобів масової інформації вітчизняного виробництва, що мають реєстраційні свідоцтва, видані в установленому порядку, а також книг, брошур, альбомів, нотних видань, буклетів, плакатів, картографічної продукції, що видаються юридичними особами резидентами України.
9. Порядок і строки сплати збору:
а) за провадження торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту не пізніш як за один календарний день до початку провадження такої діяльності;
б) за провадження торговельної діяльності (крім торговельної діяльності з придбанням короткотермінового торгового патенту), діяльності з надання платних послуг, здійснення торгівлі валютними цінностями щомісяця не пізніше 15 числа, який передує звітному місяцю;
в) за здійснення діяльності у сфері розваг щоквартально не пізніше 15 числа місяця, який передує звітному кварталу.
Під час придбання торгового патенту суб’єкт господарювання вносить суму збору за один місяць (квартал). На суму збору, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується сума збору, яка підлягає внесенню в останній місяць (квартал) його дії.
Платники збору можуть здійснити сплату збору авансовим внеском до кінця календарного року.
Суми збору, не сплачені в установлені строки, вважаються податковим боргом і стягуються до бюджету згідно з положеннями Податкового кодексу України.
10. Для придбання торгових патентів, суб’єкт господарювання подає заявку до органу державної податкової служби за місцем сплати збору.
11.Облік платників збору здійснюється ДПІ м.Ялта .
II . Збір за місця для паркування транспортних засобів
1. Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи підприємці, які згідно з рішенням міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках, а також водії автотранспортних засобів які ставлять (паркують) свої автотранспортні засоби у спеціально відведених місцях для паркування.
2. Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а також з урахуванням коефіцієнта завантаження 0,5 (відповідно до Постанови КМУ від 02.03.2010 № 253) і режиму роботи та їх заповнюваність паркування з розрахунку 8 годин (у відповідності з п.266.3.2 Податкового Кодексу України).
3. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
4. Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням міської ради.
5. Збір сплачується до місцевих бюджетів авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому до 28 (29) включно) за місцем розташування спеціально відведеного місця для паркування транспортних засобів. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за податковий (звітний) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального податкового періоду. Платник збору, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору в органі державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки.
6. Облік платників збору здійснюють юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи підприємці, які згідно з рішенням міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.
III. Туристичний збір
1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію м. Алупка, на якій діє рішення міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.
2. Платниками збору не можуть бути особи, які:
а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;
б) особи, які прибули у відрядження;
в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів І групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);
г) ветерани війни;
ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
д) особи, які прибули за путівками та курсовками в санаторії та пансіонати.
3. Ставка збору встановлюється у розмірі 1,0 відсотка до бази справляння збору.
4. Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) за вирахуванням податку на додану вартість в наступних місцях:
- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
- будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму.
5. Справляння збору може здійснюватися:
а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами або фізичними особами підприємцями, які уповноважуються Алупкінською міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з Алупкінською місцевою радою.
6. До вартості проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду.
7. Податкові агенти справляють туристичний збір під час надання послуг, пов’язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.
8. Збір сплачується до місцевих бюджетів авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому до 28 (29) включно). Суми нарахованих щомісячних авансових внесків відображаються у квартальній податковій декларації. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального податкового періоду. 8. Облік платників збору здійснюється адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами, квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму, а також юридичними особами або фізичними особами підприємцями, які уповноважуються Алупкінською міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з Алупкінською місцевою радою.
9. Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору в органі державної податкової служби за місцезнаходженням підрозділу.
Заступник Алупкінського міського голови А.В. Гостєв
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Алупкінської міської ради
«Про порядок нарахування і сплати місцевих зборів
на території м. Алупка у 2011 році ».
Визначення проблеми
Податковим Кодексом України від «02» грудня 2010 року № 2755-VI який набирає чинності з 01.01.2011 визначені місцеві податки і збори, їх граничні розміри та порядок нарахування, які можуть встановлюватися сільськими, селищними та міськими радами на відповідній території.
Стягування місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів) спрямовано на зміцнення бюджетів місцевого самоврядування.
Проблема полягає в тому, щоб упорядкувати порядок нарахування та сплати місцевих зборів на території м. Алупка з урахуванням вимог Податкового Кодексу України, оптимізувавши розміри ставок стягування місцевих зборів з метою збільшення надходжень, враховуючи втрати місцевого бюджету від зменшення кількості місцевих податків і зборів. Виникає необхідність більш ефективного використання наявних ресурсів (об'єктів оподаткування) уточнення і розширення кола платників, що дозволить збільшити надходження місцевих зборів до місцевого бюджету м. Алупка, в тому числі для успішної реалізації програм соціально-економічного розвитку.
Таблиця
очікуваних витрат та вигод Алупкінської міської ради, суб'єктів господарювання та територіальної громади
Вигоди Витрати
Опис Оцінка Опис Оцінка
Алупкінська міська рада
Надходження місцевих зборів до місцевого бюджету м. Алупка шляхом розширення кола платників та удосконалення їх обліку, з урахуванням зменшення кількості місцевих податків і зборів. Збільшення надходжень місцевих зборів до місцевого бюджету у 2011 році.
Ні
Ні
Фінансування заходів соціально-економічного розвитку міста Збільшення фінансування заходів соціально-економічного розвитку міста.
Ні Ні
Господарюючі суб'єкти
Здійснення діяльності в рамках діючого податкового законодавства України Ні Витрати суб'єктів на приведення у відповідність з даним рішенням своєї діяльності Ні
Територіальна громада
Збільшення соціального забезпечення населення в рамках заходів соціально-економічного розвитку міста, в тому числі своєчасна виплата заробітної плати Збільшення фінансування заходів соціального захисту населення на 10-15% Ні Ні
Цілі регулювання
- удосконалення порядку обліку платників місцевих зборів;
- взаємодія органів місцевого самоврядування з органами державної податкової служби;
- створення сприятливих умов для організації діяльності суб'єктів господарювання та збільшення податкових надходжень;
- ліквідація умов, які сприяють тінізації економіки.
Альтернативні способи досягнення цілей
Встановлення ставок для стягнення усіх видів місцевих зборів в рамках чинного законодавства України.
Перевагою прийняття даного проекту рішення є здійснення діяльності суб'єктами господарювання на території м. Алупка в незмінному податковому полі та вдосконалення взаємодії органів місцевого самоврядування з органами державної податкової служби з метою збільшення надходжень до місцевого бюджету та полегшення здійснення підприємницької діяльності суб'єктами господарювання.
Механізм вирішення проблеми
Механізмами рішення описаної вище проблеми є:
- чітко визначені порядок нарахування та сплати місцевих зборів на території м. Алупка, ставки кожного збору як для юридичних осіб так і для фізичних осіб, які організації та служби ведуть облік платників;
Взаємодія органів місцевого самоврядування з органами державної податкової служби з обміну інформацією про платників місцевих зборів, розширення кола платників та збільшенню надходжень до місцевого бюджету, при зменшенні кількості місцевих податків і зборів.
Очікувані результати
У результаті прийняття даного рішення Алупкінською міською радою, зменшиться податковий тиск на суб'єктів підприємницької діяльності (зменшується кількість місцевих податків і зборів). Суб'єкти підприємницької діяльності зможуть продовжувати здійснення господарської діяльності без збільшення податкових платежів, вірніше із зменшенням кількості раніше обов'язкових місцевих податків і зборів. Місцевий бюджет одержить додаткові доходи на увазі ліквідації умов що сприяють тінізації економіки.
Територіальна громада отримає збільшення фінансування заходів соціально - економічного розвитку міста.
Ризики
Основними ризиками впливу зовнішніх факторів на дію даного рішення можуть стати:
- можливість прийняття Верховною Радою України законопроекту регулюючого порядок нарахування і сплати місцевих зборів або іншого законодавчого акту, який змінить процедури, викладені в даному проекті.
- прийняття Кабінетом Міністрів України інших актів про місцеві збори.
Пропонується прийняти рішення строком на один рік (2011) з причини того, що протягом 2011 року можуть бути внесені зміни в чинне податкове законодавство України і визначені інші спільні заходи органів місцевого самоврядування та органів державної податкової служби щодо збільшення надходжень до місцевого бюджету.
Показники результативності
- сума надходжень місцевих зборів на території м. Алупка;
- ліквідація умов які сприяють тінізації економіки;
- розмір збільшення надходжень місцевих зборів на території м. Алупка в результаті прийняття даного рішення;
- збільшення кількості платників місцевих зборів.
Визначення результативності буде здійснюватися відповідно до чинного законодавства України.
Начальник фінансово-економічного відділу І.В. Іващенко