УКРАЇНА
АВТОНОМНА РЕСПУБЛІКА КРИМ
АЛУПКІНСЬКА МІСЬКА РАДА
ХХXX чергова сесія VI скликання
РІШЕННЯ
«23» січня 2013 р. № 4 м. Алупка
Про оприлюднення проекту рішення «Про встановлення на території м. Алупка податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки»Відповідно до пункту 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статями 8, 10, 12, 265, пункту 5, розділу XІX Податкового кодексу України і Законом України «Про принципи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою наповнення бюджету міста Алупка, Алупкінська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Оприлюднити проект рішення Алупкінської міської ради «Про встановлення на території м. Алупка податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки», згідно додатку № 1 (додаток № 1 читайте на сайті «Южной газеты» ugyalta.com).
2. Доручити керуючому справами виконавчого комітету Алупкінської міської ради Паращину В.І. опублікувати це рішення в установленому порядку в 10 – денний термін з дня його прийняття.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Алупкінського міського голови Добкіна Г.Ю. та постійну комісію з питань бюджету, інвестицій, управління комунальною власністю та приватизації майна (голова комісії – Ткачук І.В.).
Секретар Алупкінської міської ради А. Козінський
ПРОЕКТ
Про встановлення на території м. Алупка податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки»
Відповідно до пункту 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статями 8, 10, 12, 265, пункту 5, розділу XІX Податкового кодексу України і Законом України «Про принципи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою наповнення бюджету міста Алупка, Алупкінська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Встановити з 01.01.2013 року на території міста Алупка податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і затвердити Положення про порядок нарахування, сплату та про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком № 1.
2. Державній податковій інспекції в м. Ялта (Пашину С.А) щомісячно, після 01.01.2013 надавати у виконком Алупкінської міської ради інформацію про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету м. Алупка.
3. Доручити керуючому справами виконавчого комітету Алупкінської міської ради Паращину В.І. здійснити дії щодо оприлюднення цього рішення.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Алупкінського міського голови Добкіна Г.Ю. та постійну комісію з питань бюджету, інвестицій, управління комунальною власністю та приватизації майна (голова комісії – Ткачук І.В.).
Алупкінський міський голова Д. Карнаух
Додаток № 1 до рішення Алупкінської міської ради № 4 від 23.01.2013 р.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок нарахування, сплату і про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в м. Алупка
1. Загальні положення:
1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлюється відповідно до Податкового кодексу України.
1.2. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, - це місцевий податок, поступлення від якого зараховуються до місцевого бюджету (далі - податок).
2. Платники податку.
2.1. Платниками податку є фізичні і юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової нерухомості.
2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:
а) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
б) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
в) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
3. Об'єкт оподаткування.
3.1. Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової нерухомості
3.2. Не є об'єктом оподаткування :
а) об’єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) садовий або дачний будинок, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку;
ґ) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю;
д) гуртожитки.
4. База оподаткування.
4.1. Базою оподаткування є житлова площа об’єкта житлової нерухомості.
4.2. База оподаткування об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється органом державної податкової служби на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно.
4.3. База оподаткування об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з житлової площі об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
4.4. У разі наявності у платника податку кількох об’єктів оподаткування база оподаткування обчислюється окремо за кожним з таких об’єктів.
5. Ставка податку.
5.1. Ставка податку встановлюється за 1 кв. метр житлової площі об'єкту житлової нерухомості.
5.2. Для квартир, житлова площа яких не перевищує або дорівнює 240 кв. метрів, і житлових будинків, житлова площа яких не перевищує або дорівнює 500 кв. метрів, ставка податку складає 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
5.3. Для квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. метрів, і житлових будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. метрів, ставка податку складає 2,7 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
6. Пільги по сплаті податку.
6.1. База оподаткування об'єкту житлової нерухомості, що знаходиться у власності фізичної особи, - платника податків зменшується:
а) для квартири - на 120 кв. метрів;
б) для житлового будинку - на 250 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за базовий податковий (звітний) період і застосовується до об'єкту житлової нерухомості, в якій фізична особа - платник податку зареєстрована в установленому законом порядку, або за вибором такого платника до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності.
7. Порядок обчислення суми податку.
7.1. Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб, проводиться органом державної податкової служби по місцезнаходженню об'єкту житлової нерухомості.
7.2. Податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, та платіжні реквізити надсилаються органами державної податкової служби платникам по місцезнаходженню об'єкта житлової нерухомості до 1 липня звітного року за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України.
Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової нерухомості податок сплачується фізичною особою - платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Орган державної податкової служби надсилає податкове повідомлення - рішення зазначеному власнику після отримання інформації про виникнення права власності на такий об'єкт.
7.3. Платники податку на підставі документів, що підтверджують їх право власності на об'єкт оподаткування та місце проживання (реєстрації), мають право звернутися до органів державної податкової служби для звірки даних щодо житлової площі житлової нерухомості, пільги зі сплати податку, ставки податку та нарахованої суми податку.
Орган державної податкової служби проводить перерахунок суми податку і надсилає податкове повідомлення - рішення зазначеному власнику відповідно до цього пункту.
7.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально, в 15-денний термін після закінчення податкового (звітного) кварталу надавати органам державної податкової служби відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
7.5. Юридичні особи - платники податку самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого цього ж року подають органу державної податкової служби за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
7.6. У разі набуття права власності на об'єкт житлової нерухомості протягом року податок нараховується з дня виникнення права власності на такий об'єкт.
7.7. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника — починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Орган державної податкової служби надсилає податкове повідомлення - рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
8. Податковий період.
8.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
9. Строк і порядок сплати податку.
9.1. Податок сплачується по місцем розташування об'єкта оподаткування і зараховується до бюджету м. Алупка, а саме:
- фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення - рішення;
- юридичні особи сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
10. В той же час, не обкладається житлова нерухомість, яка:
- знаходиться у власності держави або територіальних общин (їх спільної
власності);
- розташована в зонах відчуження і безумовного(обов'язкового
відселення;
-є будівлею дитячих будинків родинного типа;
-є садовий або дачний будинок, але не більш за одне такого об'єкту на
одного платника;
- належить багатодітним сім'ям і приймальним сім'ям, в яких виховуються троє і більш за дітей, але не більш за одне такого об'єкту на сім'ю.
11. Контроль за своєчасністю надання податкової декларації по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в орган державної податкової служби, правильність його нарахування, повноту і своєчасність сплати до бюджету здійснює ДПІ м. Ялта.
Секретар Алупкінської міської ради А. Козінський
АНАЛІЗ ВПЛИВУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Проекту рішення Алупкінської міської ради :
«Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки«
1. Визначення і аналіз проблеми, яку буде вирішуваний шляхом державного регулювання.
Проект рішення підготовлений відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України.
Податковий кодекс зобов'язує органи місцевого самоврядування забезпечити ухвалення рішень відносно встановлення податку на нерухоме майно на відповідній території.
2. Цілі державного регулювання.
Метою прийняття регуляторного акту є встановлення відповідно до Податкового кодексу України податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з визначенням розміру ставки податку і отримання до бюджету міста відповідних надходжень.
3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
Стосунки, які виникають у сфері стягування податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України.
Статтею 12 Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків і зборів на певній території, у межах певних повноважень, приймають сільські, селищні, міські ради.
Ст. 10 визначено, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відноситься до обов'язкових місцевих податків.
У разі, якщо рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, які є обов'язковими, не прийнято, то такі податки і збори стягуються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням мінімальних ставок місцевих податків і зборів і без застосування відповідних коефіцієнтів.
Неприйняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів приведе до втрат доходів бюджету міста.
Альтернативні способи впровадження місцевих податків і зборів в місті Алупка, окрім вищезгаданих, відсутні.
4. Механізм, який пропонується застосувати для вирішення проблеми, і відповідні заходи.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, вводиться в строк, визначений Податковим кодексом (з 1січня 2013 року).
Податок на нерухоме майно платиться фізичними і юридичними особами у тому числі нерезидентами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості.
Для фізичних осіб - платників податку, житлова площа об'єкту житлової нерухомості не оподатковується: для квартири - до 120 кв. метрів включно і для житлового будинку - до 250 кв. метрів включно. Така пільга надається один раз за базовий податковий (звітний) період і застосовується до одного об'єкту житлової нерухомості. Вказана пільга не поширюється на юридичних осіб.
Пропонується встановити ставку податку за 1 квадратний метр житлової площі об'єкту житлової нерухомості, в таких розмірах:
- для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, і житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів - 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- для квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. метрів, і житлових будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. метрів - 2,7 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Порядок сплати податку визначений Положенням про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Прийняття регуляторного акту дозволить встановити податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки і встановити чіткі вимоги до механізму його сплати.
6. Очікувані результати прийняття акту.
Дія вказаного регуляторного акту поширюється на фізичних і юридичних осіб, у тому числі нерезидентів.
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акту, які виникають у різних груп суб'єктів, на яких поширюється дія цього акту, приведена таблиця аналізу вигод і витрат.
Сфера впливу Вигоди Витрати
Фізичні особи Встановлення податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, затвердження Положення і офіційне сповіщення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм стягнення встановленого податку Сплата податку у встановленому об'ємі
Юридичні особи Органи місцевого самоврядування Отримання надходжень до бюджету від встановленого податку Витрати на поширення і тиражування прийнятого рішення
7. Визначення показників результативності акту.
Для визначення результативності цього регуляторного акту пропонується встановити такі загальні показники:
- динаміка кількості платників податків;
- об'єм надходжень податку до бюджету міста.
8. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акту.
Відстеження результативності регуляторного акту відбуватиметься в порядку передбаченому ст. 10 Закону України «Про основи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відстеження результативності здійснюватимуться на основі офіційних даних ДПІ м. Ялта.
Зауваження і пропозиції до проекту рішення приймаються впродовж одного місяця з моменту опублікування в виконавчий комітет Алупкінської міської ради за адресою 98676, м. Алупка, вул.Красногвардійська,32 тел.72-22-34